DOOH jako efektywna forma reklamy

Forma przekazu danej reklamy musi być nieustannie dostosowywana do potencjalnych odbiorców. Dzięki temu może wzbudzać zainteresowanie i przynosić oczekiwane efekty. Aktualnie konsumenci stają się coraz bardziej mobilni. I taka też powinna być kierowana do nich reklama. W ten trend idealnie wpisuje się reklama DOOH, która łączy w sobie cechy kampanii digitalowej osadzonej w przestrzeni miejskiej.

Czym jest DOOH?

DOOH to skrót od Digital Out Of Home. Określa on jeden z rodzajów reklamy zewnętrznej, która przybiera formę wizualnej, elektronicznej komunikacji. Celem tej formy reklamy jest prezentacja przekazu reklamowego lub określonych informacji w konkretnych miejscach, i o określonych porach. Treść reklamowa jest w tym przypadku ściśle dopasowana do lokalizacji wyświetlacza.

Nośnikiem tego typu reklamy są specjalne ekrany LED City. W ich przypadku powierzchnia obrazu cyfrowego może sięgać nawet 46 m2. Zaawansowana technologia pozwala uzyskać na tak dużej powierzchni optymalną jakość przekazu. Ekrany typu LED City lokalizowane są przy największych arteriach drogowych, a także w centrach miast, galeriach czy sieciach kinowych.

Czy reklama DOOH jest skuteczna?

Wyznacznikiem jakości określonej formy przekazu reklamowego jest jego skuteczność. Jak wygląda to w przypadku reklamy DOOH. Okazuje się, że przeprowadzono badania, których celem było wskazanie różnic w postrzeganiu i zapamiętywaniu statycznej i dynamicznej wersji reklamy. Wyniki badania jasno wskazują, że reklama DOOH jest blisko 11 razy lepiej zauważalna, aniżeli jej statyczny odpowiednik. Obok zwrócenia uwagi na reklamę kluczowe jest także zaangażowanie osób, które się z nią stykają. Prawie 2/3 badanych osób wskazało, że reklamy dynamiczne angażują o wiele bardziej aniżeli reklamy statyczne. Blisko 80% badanych osób uznało DOOH za nowoczesną formę reklamy. A jak wiadomo, nowoczesne rozwiązania wzbudzają o wiele większe zainteresowanie.

Jak działa reklama DOOH?

Podstawowym zadaniem reklamy DOOH jest dotarcie do kupujących w kluczowych momentach jak droga do pracy czy wizyta w sklepie. Kluczem do sukcesu kampanii reklamowej jest umiejętne wykorzystanie formatu DOOH. Na jego sukces składa się kreatywność w tworzeniu pomysłu reklamy, oryginalny przekaz, a także lokalizacja i sposób wyświetlania. Dobrym przykładem reklamy DOOH jest kampania zrealizowana dla firmy Philips. Ekrany LED City na terenie całego kraju prezentowały aktualny stan jakości powietrza w danym miejscu. W ten sposób połączono funkcję informacyjną z promocją oczyszczaczy powietrza marki Philips. Innym przykładem jest kampania piwa Królewskiego, która została zrealizowana na terenie Warszawy. Spoty wyświetlane na ekranach prezentowały limitowaną edycję opakowań piwa Królewskie. Oryginalne etykiety przedstawiały określone dzielnice Warszawy, jednocześnie zachęcając do spróbowania piwa.

Reklama DOOH daje wręcz nieograniczone możliwości promocji różnych marek i produktów. Oprócz odpowiedniej kreacji niezbędne jest także zastosowanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań oraz zaprojektowanie i wdrożenie sieci DOOH. Ogromne doświadczenie w tym zakresie ma firma Screen Network, która jest jednym z twórców rynku Digital Out Of Home w Polsce. Firma działa na rynku od 2005 roku i może poszczycić się zarządzaniem 60 sieciami DOOH.

fot. screennetwork.pl

Poprzedni artykułSprzątanie biura – jak się przygotować?
Następny artykułWózek widłowy ręczny – idealny do węższych przestrzeni magazynowych i sklepowych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj