Jak postępować w przypadku włamania na konto bankowe?

Czujesz złość i stres, ponieważ ktoś włamał się na Twoje konto bankowe? Nie możesz uwierzyć w zaistniałą sytuację? Zachowaj spokój i zabezpiecz rachunek! W niniejszym artykule wyjaśnimy, jak postępować w przypadku problemu, jakim jest włamanie na konto bankowe. Dzięki temu skutecznie zabezpieczysz swój rachunek i odzyskasz stracone oszczędności. Sprawdź!

Włamanie na konto bankowe – jak postępować?

Niefortunna sytuacja, jaką jest włamanie na osobiste konto bankowe, może zdarzyć się każdemu. Dokonywanie zaawansowanych płatności internetowych niekorzystnie wpływa na bezpieczeństwo Twojego rachunku. Inną przyczyną może być logowanie się na stronę bankowości elektronicznej w miejscach publicznych lub brak ochrony swoich danych, dotyczących logowania. Jeśli wykryjesz włamanie na swoje konto, niezwłocznie podejmij odpowiednie działania.

Niepokojące sygnały świadczące o włamie

Jak rozpoznać włamanie na swoim koncie? Przede wszystkim pierwszym sygnałem są zaskakujące wiadomości z banku oraz SMS-y informujące o tajemniczych transakcjach. Twoje konto może być również przejęte przez nieuprawnioną osobę wówczas, gdy dostaniesz wiadomość o zmianie numeru konta.

 haker szantażysta przed ekranem

Przejęte konto bankowe – jak postępować?

Jeśli zauważyłeś niepokojące sygnały, świadczące o przejęciu Twojego rachunku poprzez nieupoważnioną osobę, podejmij niżej wymienione kroki:

  1. Zawiadomienie banku o zaistniałej sytuacji – pierwszym, najbardziej fundamentalnym krokiem jest poinformowanie placówki o danym problemie. W tym przypadku istotne znaczenie ma czas. Dlatego, skontaktuj się z pracownikiem infolinii banku w celu powiadomienia go o zaistniałej sytuacji. Wówczas nastąpi blokada i zabezpieczenie konta. Im szybciej, tym lepiej!
  2. Zgłoszenie policji o włamaniu na konto – kolejnym, ważnym krokiem jest zawiadomienie organów ścigania o przestępstwie. W tym celu warto założyć odpowiednie zeznania na terenie komisariatu policji.
  3. Złożenie reklamacji w banku – ostatnim etapem jest złożenie reklamacji w banku z uwzględnieniem przestrzeganych przez nas procedur bezpieczeństwa. Średni czas rozpatrywania reklamacji przez placówkę wynosi od 1 do 2 miesięcy.

Bank odrzucił reklamację? Sprawdź, co zrobić!

Nie masz pewności, że bank pozytywnie przychyli się do Twojego wniosku, dotyczącego reklamacji z powodu przejęcia rachunku przez inną osobę. W przypadku, gdy bank odrzuci reklamację, należy poprosić o pomoc arbitra bankowego. Oczywiście klient ponosi koszty związane z rozpatrzeniem sprawy przez wyżej wymienionego pracownika.

Jednak bywają momenty, w których arbiter bankowy nie jest skłonny do pomocy lub nie potrafi rozstrzygnąć sporu. Wówczas należy skontaktować się z prawnikiem i rozstrzygnąć sprawę za pośrednictwem sądu.

Czytaj więcej nt.: Pożyczki na dowód – także dla bezrobotnych – ranking ofert 2022

Walczyć o swoje prawa jak żołnierz do upadłego!

Wraz z rozwojem sieci, Twoje konto bankowe może zostać przejęte przez inną osobę lub hakera. Nie zawsze masz wpływ na taką sytuację, dlatego zachowaj spokój i podejmij określone działania w celu zabezpieczenia rachunku oraz odzyskania straconych środków pieniężnych. W niniejszym artykule poznałeś kilka, skutecznych sposobów rozwiązania problemu, dlatego nie poddawaj się i walcz jak żołnierz! Pamiętaj, że zawsze istnieje ostatnia deska ratunku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here