Na czym polega voice mailing?

Voice mailing w praktyce – przebieg, korzyści i bazy danych

Systemy telefonii komórkowej to jedno z najważniejszych narzędzi w nowoczesnych kampaniach marketingowych. Korzystanie z połączeń telefonicznych w celu promowania produktów i usług pozwala zwiększyć sprzedaż i budować pozytywne relacje z klientami. Ten sektor marketingu przybiera różne formy, a jedną z nich jest voice mailing, Na czym dokładnie polega ta forma promocji?

Voice mailing w praktyce

Określenie „voice mailing” nawiązuje do pochodzącej z języka angielskiego definicji poczty głosowej, czyli dobrze znanej usługi oferowanej przez sieci telefoniczne. W rzeczywistości jednak termin ten dotyczy szerszego zagadnienia wiadomości głosowych oraz systemów ich przechowywania i wykorzystania, nie tylko w ramach usług telekomunikacyjnych, ale też do innych celów. W przypadku voice mailingu mamy do czynienia z marketingowym aspektem zastosowania wiadomości głosowych, które wykorzystuje się jako przekaz reklamowy. Jak to wygląda w praktyce?

W pierwszej kolejności należy przygotować wiadomość głosową, czy to z zastosowaniem programu do zmiany tekstu na mowę, czy też z pomocą profesjonalnego lektora, co zapewnia lepszy, bo bardziej naturalny efekt. – Mówi przedstawiciel portalu PanoramaDanych, który zajmuje się marketingowymi bazami danych. – Nagrany komunikat z informacją o produktach, usługach lub wydarzeniach promocyjnych trafia następnie do odbiorców za pośrednictwem połączenia telefonicznego. Potencjalny klient nie musi zatem odczytywać wiadomości ani przeprowadzać rozmowy z konsultantem, wystarczy jedynie, że odbierze telefon i odsłucha przygotowanej wiadomości. To zatem mniej angażująca, a przy tym bezpośrednia forma promocji.

Istnieje przy tym możliwość wzmocnienia takiego przekazu marketingowego poprzez wiadomość SMS, którą automatycznie otrzyma odbiorca po „rozmowie”.

Bazy do voice mailingu

Sukces kampanii marketingowej przeprowadzonej przy pomocy voice mailingu zależy nie tylko od treści prezentujących produkty lub usługi, ale też – a może przede wszystkim – od precyzyjnie dobranej grupy docelowej. W tym celu należy dysponować odpowiednio rozbudowaną bazą danych klientów, do których chcemy trafić z przekazem, a którzy zgodzili się na otrzymywanie komunikatów. Samodzielna budowa takiej bazy to dość mozolny proces, dlatego na popularności zyskują gotowe bazy danych do voice mailingu składające się z numerów telefonów komórkowych oraz stacjonarnych. Wartościowa baza powinna być przy tym regularnie poddawana procesom weryfikacji, standaryzacji oraz deduplikacji, dzięki czemu nie będzie zawierała wadliwych, nieaktualnych i zdublowanych danych. Ponadto warto korzystać z segmentacji i profilowania bazy danych, czyli podziału rekordów zgodnie z określonymi kryteriami, tak by trafić z przekazem do określonej grupy docelowej.

Poprzedni artykułW jakich przypadkach warto skorzystać z pomocy prawnika?
Następny artykułRynek nieruchomości luksusowych rośnie w siłę w dobie koronawirusa. Czym jest to spowodowane?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj