Pozycjonowanie, a linki kanoniczne

Nikt nie lubi duplikatów, ani, co gorsza plagiatu. Dotyczy to także pozycjonowania. Roboty, które monitorują witryny internetowe są bardzo uczulone na duplikację treści. Przez tego typu problemy nasza strona może dość mocno spaść w wynikach wyszukiwania. Dlatego też, jeśli na łamach naszej strony bądź sklepu mogą pojawić się duplikacje treści należy używać tak zwanych linków kanonicznych.

Zagłębiając się w to, czym są tak zwane linki kanoniczne można wyrażenie to wyjaśnić w bardzo prosty sposób. Są to metatagi, które należy umieścić na każdej podstronie w sekcji . Dzięki temu algorytm Google’a będzie “wiedział”, który z adresów jest właściwy, a więc oryginalny. Dzięki to znacznie usprawnia nasze wyniki w wyszukiwarkach, a więc pomaga w pozycjonowaniu. Oczywiście, chodzi tu o wewnętrzne linkowanie – niezależnie czy mówimy o stronie internetowej, czy sklepie.

Po co tak właściwie potrzebne są linki kanoniczne?

Dobrze, wewnętrzne linkowanie, duplikacja treści – o co tak właściwie chodzi? Czasami może zdarzyć się tak, że na naszej stronie, bądź sklepie internetowej pojawią się takie same, lub podobne teksty. Czasami może też być tak, że duplikacja wewnętrza pojawi się, gdy witryna raz uruchamiana jest z url https, innym razem z www. Dla Google, a konkretnie robotów są to dwie różne domeny. Jeśli chcielibyśmy sprawdzić, czy na łamach naszej strony pojawia się tak zwany duplicate content możemy użyć jakiegoś narzędzia, przykładowo darmowego SiteLiner, który informuje nas gdzie powinniśmy umieścić linki kanoniczne. Jeśli będziemy je stosować roboty Google nie posądzą naszej witryny o duplikowanie treści, a więc nasza witryna będzie nadal dobrze widoczna w wyszukiwarkach.

Kiedy powinniśmy stosować linki kanoniczne?

Czasami nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że na naszej witrynie występuje duplikacja treści. Pierwszą z nich jest wspomniany problem z adresami, gdzie w url raz pojawia się www, innym znów razem nie. W takim przypadkach musimy ustawić przekierowanie 301. Dzięki temu roboty będą wiedzieć, która treść jest oryginalna. Kolejną kwestią, gdzie warto korzystać z linków kanonicznych jest sortowanie produktów. Dotyczy to szczególnie, jak sama nazwa mówi sklepów internetowych. Tego typu witryny mają możliwość wyszukiwania według różnych kryteriów. Przez to może występować duplicate content, ponieważ treść zostaje taka sama, a my podczas zmiany opcji – kryterów zmieniamy automatycznie link. Wtedy też roboty nie powinny już przeglądać podstron takich jak np. “sortowanie od najwyższej do najniższej ceny” czy też “sortuj alfabetycznie”, a skupią się tylko na tej części strony, którą to my uznamy za najważniejszą. Warto również użyć linku kanonicznego wtedy, gdy na przykład nasz opis może być skopiowany przez konkurencję. Wtedy też unikniemy tak zwanej duplikacji zewnętrznej, ponieważ roboty google będą nas kojarzyć jako autora tekstu. Powinniśmy w takim przypadku dodać również datę publikacji treści, aby algorytm wiedział, kto jako pierwszy opublikował tekst. Ostatnim przypadkiem, gdzie warto, a wręcz powinno stosować się linki kanoniczne jest duplikacja opisów produktów, które różnią się tylko i wyłącznie szczegółami. Jest to kolejne miejsce w sklepach internetowych, na które należy uważać. Czasami przecież produkty różnią się tylko rozmiarem, bądź kolorem, a więc opis jest praktycznie taki sam. Rzecz jasna, powinniśmy w takich przypadkach używać unikalnych opisów, jednak jeśli nie chcemy by roboty znalazły na łamach naszego sklepu duplicate contentu musimy wskazać im za pomocą linku kanonicznego, który produkt powinien być wyszukiwany. Tak czy inaczej, lepszą opcją jest stworzenie dla każdego produktu indywidualnego opisu.

Jak widać, linki kanoniczne są potrzebne jeśli zależy nam na SEO

Jeśli chcemy, by nasza witryna internetowa lub e-sklep pojawiały się wysoko w wynikach wyszukiwania musimy pamiętać o odpowiednim wykorzystywaniu linków kanonicznych. Dzięki nim roboty wiedzą, które treści są oryginalne i na które muszą zwracać uwagę. Dzięki temu liczba zduplikowanego contentu na stronie zmniejsza się, a nasza witryna pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeżeli mamy duży sklep internetowy albo obszerną stronę www – warto wtedy skorzystać z usług agencji https://www.kobosystem.pl/uslugi/pozycjonowanie/ która podejmie odpowiednie działania w celu eliminacji duplikatów oraz zajmie się pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie, a linki kanoniczne
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here