Regenerowane czy nowe części do wózka widłowego

Nie od dziś wiadomo, że utrzymanie wózka widłowego wiąże się z niemałymi kosztami. Choć na co dzień maszyny te nie wymagają dużych nakładów, a regularne przeglądy pozwalają uniknąć większości nagłych niespodzianek, to jednak pracują pod bardzo dużym obciążeniem. W związku z tym pewnego dnia nadchodzi czas poważniejszych napraw – podzespoły zwyczajnie się zużywają. Stajemy wtedy przed dylematem, czy postawić na sprawdzone części od producenta, zamienniki, czy może regenerować stare. Niestety brak na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi, ale będziemy jej bliżsi, jeżeli rozbijemy zagadnienie na dwa najczęstsze (a zarazem najbardziej kosztowne) problemy związane z konkretnymi systemami wózka.

Sterowniki do wózka widłowego

To chyba zawsze jest największa „niespodzianka”. Sterowniki odpowiadają za ruch wózka oraz wideł i nic nie zapowiada ich awarii. Mała skrzynka pełna elektroniki potrafi napsuć krwi, gdyż jej cena zazwyczaj mieści się między 10 a 80 tysięcy złotych. Nowy komponent od producenta to oczywiście sprawdzone rozwiązanie i dwuletnia gwarancja, jednak nie dziwi, że istnieją alternatywne rozwiązania.

Regeneracja sterowników do wózka widłowego kosztuje jedynie 5 do 30% nowego, jest więc wielce kuszącą opcją i całkiem słusznie. Zazwyczaj uszkodzeniu ulega tylko niewielka część modułu, co umożliwia skuteczną naprawę. Co więcej, doświadczony elektronik przeprowadzi od razu pełen przegląd, a nierzadko poprawi jakość fabrycznych ścieżek i połączeń. Dzięki temu nie musimy martwić się o sytuację, w której niedługo po naprawie uszkodzeniu ulegnie kolejny element. Regeneracja sterowników do wózka widłowego jest też najczęściej objęta gwarancją. Polecamy to rozwiązanie bardziej od stosowania zamienników, których na rynku jest wciąż niewiele, a ich jakość pozostaje często zagadką.

Hydraulika

To drugi najczęstszy problem. Na szczęście zazwyczaj poprzedzony drobnymi wyciekami lub pogorszeniem działania. Zdecydowanie warto regenerować pompy (jeżeli jest taka możliwość), a w przypadku konieczności ich wymiany postawić na droższe, lecz sprawdzone oryginalne modele. Za to w przypadku przewodów można śmiało stawiać na zamienniki. Nie muszą to być tańsze modele. Jeżeli dostępne są wzmacniane wersje, będzie to dobra inwestycja. Radzimy za to trzymać się z daleka od podejrzanie tanich siłowników – szkoda na nie czasu i pieniędzy.

Przy zakupie lub regeneracji każdej część koniecznie zapoznaj się z wszystkimi jej właściwościami, a najlepiej skonsultuj z zaufanym serwisem https://irapol.com.pl/. Doświadczony mechanik z pewnością ma lepsze rozeznanie w tej materii niż przeciętny użytkownik zostawiający opinię w sieci.

Regenerowane czy nowe części do wózka widłowego
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here