Corporate wellness to trend, który zyskuje coraz większą popularność. Założeniem tego rozwiązania jest dbałość o zdrowie i samopoczucie pracowników firmy. Osiągnięcie tego celu możliwe jest na różne sposoby. Za każdym razem jednak przynosi ono przedsiębiorstwu wiele wymiernych korzyści.
Czym jest trend corporate wellness i jakie są sposoby na jego wprowadzenie?
Corporate wellness to stosunkowo nowy termin. Ukrywają się pod nim wszelkiego typu programy, których celem jest poprawa zdrowia (zarówno fizycznego, jak i psychicznego) pracowników danej firmy. Ich wprowadzanie opiera się na założeniu, że dobre samopoczucie osób zatrudnionych stanowi równie istotną wartość, co ich kompetencje, wiedza i umiejętności zawodowe.
Istnieje wiele sposobów na wprowadzenie zasad zgodnych z trendem corporate wellness. Podstawową metodą jest zaoferowanie pracownikom odpowiednich benefitów pozapłacowych. Dostarcza ich m.in. firma Edenred. Wśród różnorodnych pakietów świadczeń warto wybrać przede wszystkim karty na sport, dzięki którym pracownicy mogą zadbać o swoją kondycję poza godzinami pracy. Wysiłek fizyczny doskonale poprawia zdrowie i samopoczucie, dlatego też zachęcanie do tego typu aktywności powinno leżeć w interesie pracodawców. Co ważne, korzystając z takiej karty, każda osoba samodzielnie może wybrać rodzaj uprawianego sportu, a tym samym dostosować go do własnych preferencji.
Poza tym, do przydatnych benefitów pozapłacowych, wpisujących się w program corporate wellness, należą karty lunchowe, które pracownicy mogą wykorzystać w dowolny sposób. W tym przypadku warto jednak uczulić ich na to, aby wybierali zdrowe i zbilansowane posiłki, które pozwolą zachować im dobrą formę.
Sprawdzoną metodą na wprowadzenie corporate wellness jest też odpowiednie przystosowanie biura. Warto więc zadbać o jak najlepszą ergonomię miejsca pracy. Poza tym opłacalna może okazać się inwestycja w tzw. pokoje relaksu, a więc miejsca w firmie, w których pracownik może odpocząć – położyć się, zagrać w grę lub w dowolny sposób oderwać się od natłoku obowiązków.
Pracodawcy, którym zależy na zdrowiu i dobrym samopoczuciu podwładnych, mogą też, np. zaproponować im elastyczny czas pracy, a także wprowadzić program dojazdu do firmy rowerami. Inną metodą stosowaną w przypadku corporate wellness jest również organizowanie prozdrowotnych szkoleń.
Jakie zalety niesie corporate wellness?
Zalety corporate wellness są niezaprzeczalne. Przede wszystkim, takie programy pozytywnie wpływają na samych pracowników. Skutkiem tego bardzo często jest wzrost motywacji i satysfakcji podwładnych, co przekłada się bezpośrednio na ich zaangażowanie w wykonywanie codziennych obowiązków zawodowych. Co ważne, taki zapał do pracy i duża dawka energii mogą wpływać na zmniejszenie absencji. Dodatkowo osoby, które są zadowolone, a przy tym cieszą się dobrym zdrowiem, pracują o wiele bardziej efektywnie – są dokładne i uważne, a także potrafią utrzymać odpowiedni poziom koncentracji.
Należy również pamiętać, że dbałość o zdrowie i samopoczucie pracowników to doskonały sposób na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Warto więc włączyć elementy corporate wellness do strategii employer brandingu – dzięki temu, wzrasta szansa na przyciągnięcie do przedsiębiorstwa wykwalifikowanych specjalistów.