Aby właściwie zarządzać posiadaną marką, obowiązkowo trzeba zatroszczyć się o odpowiednią identyfikację wizualną, która bez wątpienia stanowi jej nieodłączną i jedną z najważniejszych części składowych. Jeżeli dany podmiot nie posiada spójnej „tożsamości”, nie ma możliwości, aby wykreował skuteczny wizerunek i przyciągnął do siebie szerokie grono konsumentów decydujących się skorzystać z produktów czy też usług konkretnej firmy. Dlatego też tak ważne jest zadbanie o branding. Co przez to rozumieć? Postaramy się wyjaśnić krótko w dalszych częściach niniejszego poradnika.
Biznesowy sukces
Chcesz istnieć na rynku, wyróżniać się w swojej branży oraz pozostawić daleko w tyle konkurencję, musisz mieć skrupulatnie zaplanowaną identyfikację wizualną, jaka zdecydowanie przyciąga potencjalnych klientów jak magnes. Jest to również podstawa wizerunku rzetelnego podmiotu gospodarczego, któremu statystyczny Kowalski może bez obaw zaufać. Najważniejsze składniki solidnej identyfikacji wizualnej to natomiast przede wszystkim niebanalne i unikatowe logo oraz kolorystyka i typografia. Przyjrzyjmy się jednakże nieco bliżej pierwszemu składnikowi. Jakim znakiem markowym można odznaczać się wśród rynkowych rywali? Co jeszcze nowego da się wymyśleć w kwestii kreacji logotypu?
Więcej niż znak graficzny
Ciężko jest stwierdzić, że logo to po prostu znaczek, jaki kojarzony jest z danym przedsiębiorstwem. Generalnie, w tym pozornie małym symbolicznym znaku ukryty jest potężny zabieg marketingowy pozwalający zgromadzić wokół danej marki rozległą gamę zainteresowanych jej działalnością. By tak jednak faktycznie było, warto podejść poważnie do kwestii wyboru odpowiedniego logo, a co za tym idzie niezbędne jest zlecenie projektu znaku graficznego doświadczonym ekspertom, którzy od lat specjalizują się w tego rodzaju pracy i doskonale wiedzą, jak opracować logo, aby było ono nieoderwane od spójności wizerunku określonej firmy. Co więcej, solidni i bardziej kreatywni jak przykładowo fachowcy z Pirox, będą w stanie przygotować na tyle efektowne i efektywne zarazem logo, które pozwoli zachęcić konsumentów do skorzystania z oferty a przynajmniej skłoni do poświęcenia czasu na bliższe zapoznanie się z nią.
Najważniejsze cechy
Dobry logotyp powinien charakteryzować się kilkoma istotnymi cechami takimi jak przykładowo czytelność. Im bardziej fantazyjny znak graficzny wybierzemy, tym prawdopodobnie bardziej zniechęcimy odbiorców do zajrzenia, co się pod nim kryje. Logo musi być zatem proste, niewydziwiane i niekoniecznie skomplikowane w odbiorze. Konsument musi od razu po spojrzeniu na nie okiem przynajmniej trochę domyślać się, z jakim typem marki ma do czynienia. Jednocześnie nie wolno pominąć faktu, iż wartościowy znak graficzny warto aby wzbudzał pozytywne uczucia oraz nawiązywał do stylu czy profilu działalności firmy. W końcu logotyp to nic innego jak swego rodzaju symbol przedsiębiorstwa.