Szeroki zasięg i rosnąca liczba użytkowników kanału YouTube wytwarza niezwykły potencjał reklamowy. Według statystyk każdego dnia z możliwości kanału korzysta 1/3 wszystkich ludzi posiadających i uruchamiających internet. Ilość załadowywanych codziennie filmów sięga aż do 85 tysięcy nowych wideo – takie liczby imponują i są zarówno dla rozwijających się przedsiębiorców, jak i twórców internetowych, jasnym sygnałem: kampanie reklamowe na Youtube mogą wygenerować konkretne zyski. Niezależnie od wyboru formy, reklama w tym miejscu może dotrzeć do bardzo wielu odbiorców w bardzo krótkim czasie – oto jej podstawowa zaleta.
GOOGLE ADWORDS- JAK SKORZYSTAĆ?
Google AdWords to podstawowy system reklamowy działający w Internecie od prawie dwudziestu lat. Umożliwia on realizowanie reklam wideo głównie w dwóch formach:
- TrueView In-Stream – czyli krótki film wideo poprzedzający ten właściwy, który docelowo ma zostać odtworzony przez użytkowników. Reklama cechuje się tym, że można ją pominąć dopiero po 5 sekundach.
- TrueView In-Display – czyli wideo wyświetlające się w mniejszym formacie (np. baneru) obok wyświetlanego przez odbiorcę filmu.
IN-STREAM CZY IN-DISPLAY – JAKIE KOSZTY?
W przypadku formy TrueView In-Stream opłata reklamodawcy wnoszona jest przy obejrzeniu minimum 30 sekund filmu. Zazwyczaj jest to więc równe obejrzeniu całości klipu, bo takie są ich średnie długości. Przy reklamach typu TrueView In-Display reklamodawca płaci dopiero po kliknięciu w odnośnik (baner, miniatura, link) – samo wyświetlanie nie wiąże się natomiast z żadnymi płatnościami.
RÓŻNE MOŻLIWOŚCI
Współprace i kampanie reklamowe na YouTube przybierają też inną postać, która nie jest związana z systemem AdWords. Taką opcją jest np. reklama typu Masthead – najbardziej pożądana, wyświetlana na głównej stronie kanału. Zastanawiając się nad tym rozwiązaniem, trzeba skonsultować się bezpośrednio z przedstawicielami marketingu serwisu YouTube. Zdefiniowanie grupy docelowej i sprecyzowanie celów pomoże wybrać najlepszą z dostępnych reklam.