Wzrost popularności podcastów – czym został spowodowany?

Rynek podcastów dynamicznie się rozwija. Dochodzi także do ewolucji ich formy, a w branży pojawiają się nie tylko nowi słuchacze, ale i coraz więcej twórców. Powodów jest sporo. Przede wszystkim prosty proces tworzenia, niski budżet, wiele kanałów. Co jeszcze sprawiło, że podcasty tak chętnie są nagrywane i odtwarzane? Czy znajdziemy tam przestrzeń reklamową? Sprawdźmy!

Podcasty – potencjał, który kusi

Potencjał podcastów jest ogromny, a doceniają je osoby z różnych sektorów. Poruszana jest obszerna tematyka – od zagadek kryminalnych, przez psychologię, aż po historie z życia wzięte czy fantastyczne. Nie brakuje też wywiadów, polityki, edukacji, biznesu, technologii, nauki, rozrywki i… marketingu! W świecie podcastowym pojawiają się nowi twórcy ze swoimi kanałami, a także rośnie liczba słuchaczy. Korzyści wynikające z podcastów dostrzegają influencerzy, wydawcy, media, a także firmy komercyjne.

Podcasty to audycje publikowane w internecie, zwykle jako cykle odcinków. Mogą być wystąpieniem jednej osoby, ale też rozmową kilku lub wywiadem. Przypominają więc audycje radiowe, tylko dedykowane do konkretnych grup słuchaczy. W ostatnich latach stały się bardzo popularną formą rozrywki – można je odtwarzać zawsze i wszędzie. Udostępniane są m.in. na Spotify, Pocket Casts, Lecton, Podcasty Google, Castbox czy oczywiście YouTube. Zaskoczyła Cię ta ostatnia pozycja? Warto wiedzieć, że w medium tym w ostatnim czasie rządzi nie tylko produkcja wideo, ale też właśnie podcasty czy relacje na żywo.

Dlaczego warto nagrywać podcasty?

Podcasty to domena nie tylko influencerów czy celebrytów, ale też ekspertów danych dziedzin, pasjonatów czy marek. Pozwalają na dostarczanie odbiorcom wiedzy w przystępnej i łatwo dostępnej formie, ale nie znaczy to, że samo nagrywanie ich jest łatwe. To zadanie czasochłonne, wymagające wiedzy i przede wszystkim chęci do tego, by to robić. Produkcja podcastów wprawdzie nie jest szczególnie skomplikowana, ale w związku z tym, że rynek jest już mocno nasycony, konieczne jest skuteczne zachęcenie klientów do odbioru wartościowym contentem. Nie bez powodu bowiem są one opisywane i kojarzone jako inteligentna, rzetelna i wysokiej jakości forma dziennikarsko-publicystyczna.

Podcasty mają też swoją rolę w strategiach marketingowych marek. Odpowiednio obrana strategia komunikacji, profesjonalne wypowiedzi ekspertów związanych z branżą i przyjemny przekaz, pozwolą na przedstawianie pozycji firmy w korzystnym świetle. Podcasty mogą bowiem dostarczać odbiorcom praktycznej wiedzy, przybliżać misję marki i realizować jej cele wizerunkowe oraz sprzedażowe. Słuchanie ludzkiego głosu budzi pozytywne emocje, które odbiorca szybko połączy z marką, a co więcej – jest to bardzo nienachalna reklama. Nie zapominamy także o tym, że ta forma przekazu buduje także lojalną grupę słuchaczy – zaangażowaną i przede wszystkim zainteresowaną.

Jeśli rozważasz tworzenie podcastów, warto to uczynić w sposób przemyślany. Musisz dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców i ją „porwać” swoimi produkcjami. W przygodzie tej warto zaufać specjalistom, którzy wprowadzą Cię do świata podcastów i pomogą w ich produkcji.

Poprzedni artykułDo czego służą pomiary emisji hałasu w centrach miast?
Następny artykułWszystko, co powinieneś wziąć pod uwagę przed zakupem mieszkania

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj